Paslaugos Reklama žiniasklaidoje

Reklama spaudoje – viena populiariausių reklamos priemonių Lietuvoje. Reklama spaudoje gali būti skirta tiek visuomeninio naudojimo, tiek gamybinio naudojimo prekėms ar paslaugoms, tai priklauso nuo leidinio pasirinkimo. Skaitytojai gali būti informuojami įvairiais reklaminiais vizualiniais maketais, straipsniais, žinutėmis, interviu ar reportažais. Reklamos spaudoje sėkmę lemia šie veiksniai:
1. tinkamo leidinio parinkimas
2. profesionaliai sukurtas reklamos tekstas
3. išlaikyta teksto ir vaizdo pusiausvyra
4. reklamos išskirtinumas
5. reklamos kartojimo faktorius
6. tinkama reklamos vieta leidinyje
7. tinkamas publikacijos laikas

Reklama laikraščiuose leidžia operatyviai ir greitai išplatinti norimą žinutę plačiai visuomenei. Juose yra daug vietos smulkiems aprašymams. Dažnai kartojama reklama laikraščiuose įsimenama daug geriau. Laikraščiai pagal platinimo dažnį skirstomi į dienraščius, savaitraščius ir mėnraščius; pagal aprėptį jie gali būti nacionaliniai ir regioniniai, pagal specializaciją – specializuoti ir nespecializuoti. Laikraštinė reklama aprėpia tikrai nemažą rinkos dalį ir leidžia lengvai ją segmentuoti (t. y. paskirstyti reklamą pagal dominančius regionus, skelbti ją tik atitinkamos tematikos leidiniuose). Beje, verta paminėti, kad regioninė spauda suteikia galimybę pateikti informaciją vietinei rinkai labai efektyviai ir palyginti už nedidelę kainą. Reklama laikraščiuose vartotojų vis dar suvokiama kaip gana patikima informacija. Tačiau reklama laikraščiuose turi ir tam tikrų trūkumų – trumpas gyvavimo laikas, mažėjantys tiražai, ribotas tam tikrų žmonių grupių pasiekiamumas (jaunimo, atokių vietovių gyventojų ir pan.), palyginti prasta spaudos kokybė (ypač spalvotos reklamos).
Dirbame su visais nacionaliniais ir regioniniais laikraščiais:
respublikiniai leidiniai – „Lietuvos rytas”, „Respublika” (lietuvių ir rusų k.), „Lietuvos žinios”, „Vakaro žinios”, „Verslo žinios”, „Savaitė”, „Ekspress nedelia”, „Pensioner”, „Litovskij kurier”, „Kaimo laikraštis”, „Ūkininko patarėjas”, „Mieste”, „Alio reklama”, „Valstiečių laikraštis”, „Ekonomika.lt”, „Balsas.lt savaitė”, „Lietuvos aidas”, „7 meno dienos”, „Obzor”, „Kurier Wilenski”, „Apskaitos, audito ir mokesčių aktualijos”, „Mokesčių žinios”, „Lietuvos sveikata”, „Sveikatos ABC”, „Medicina ir dar kai kas visiems”, „Akistata”, „Valstybės žinios”, „Literatūra ir menas”, „Šiaurės Atėnai”;
regioniniai leidiniai – „Kauno diena”, „Naujos tėviškės žinios”, „Klaipėda”, „Gargždų kraštas”, „Vakaru ekspresas”, „Klaipėdos birža plius”, „Banga”, „Vakarų Lietuva”, „Pajūrio naujienos”, „Šiaulių kraštas”, „Šiaulių naujienos”, „Krašto žinios”, „Ekspress kontaktas”, „Šiauliai plius”, „Panevėžio kontaktas”, „Panevėžio rytas”, „Sekundė”, „Panevėžio balsas”, „Tėvynė”, „Regiono reklama”, „Suvalkietis”, „Suvalkijos kraštas”, „Miesto laikraštis”, „100 procentų”, „Savaitė” (Marijampolė), „Dzūkų žinios”, „Alytaus naujienos”, „Alio Alytus”, „Ryto žvaigždė“, „Anykšta”, „Šilelis”, „Vienybė”, „Biržiečių žodis”, „Šiaurės Rytai”, „Druskonis”, „Dainavos žodis”, „Druskininkų naujienos”, „Elektrėnų kronika”, „Elektrėnų žinios”, „Nauja vaga”, „Mūsų Ignalina”, „Naujienos” (Jonava), „Alio Jonava”, „Joneda”, „Sidabrė”, „Šviesa”, „Mūsų laikas”, „Atspindžiai”, „Kaišiadorių aidai”, „Bičiulis”, „Rinkos aikštė”, „Kėdainių mugė”, „Kėdainių garsas”, „Švyturys”, „Kupiškio žinios”, „Kupiškėnų mintys”, „Klevų alėja” (Lentvaris), „Pasvalio balsas”, „Lazdijų žvaigždė“, „Būdas žemaičių”, „Santarvė”, „Vilnis”, „Molėtų žinios”, „Vakarinė Palanga”, „Žemaitis”, „Plungė”, „Plungės žinios”, „Rietavo žemė”, „Darbas”, „Auksinė varpa”, „Palangos tiltas”, „Gyvenimas”, „Krašto vitrina”, „Naujasis Gėlupis”, „Gimtasis Rokiškis”, „Rokiškio sirena”, „Mūsų kraštas” (Radviliškis), „Kelmės kraštas”, „Naujas rytas”, „Pakruojo kraštas”, „Radviliškio naujienos”, „Krašto naujienos”, „Širvintų kraštas”, „Širvinta”, „Valsčius”, „Šilutės naujienos”, „Draugas”, „Žeimenos krantai”, „Šilokarčema”, „Mūsų žodis”, „Šalčios žinios”, „Вести Шальчи”, „Šilalės artojas”, „Pamarys”, „Švenčionių kraštas”, „Šilalės žinios”, „Telšių žinios”, „Kalvotoji Žemaitija”, „Telšiai šiandien”, „Penktadienio žemaitis” „Tauragės kurjeris”, „Tauragės pliusas”, „Tauragės žinios”, „Trakų žemė”, „Galvė”, „Ukmergės žinios”, „Ukmergė”, „Utenos diena”, „Utenis”, „Gimtoji žemė”, „Reikia”, „Utenos apskrities žinios”, „Sugardas”, „В каждый дом”, „Giružis”, „Merkio kraštas”, „Vilkaviškio žinios”, „Santaka”, „Reklamos gidas”, „Zarasų kraštas”.

Reklama žurnaluose. Visi žurnalai gali būti klasifikuojami pagal periodiškumą, auditoriją ir turinį. Leidinys gali būti skirtas konkrečios geografinės vietovės skaitytojams, taip pat tam tikro amžiaus ar atitinkamas pajamas gaunantiems žmonėms, bene daugiausiai leidinių savo turinį taiko šioms kategorijoms: bendrosios tematikos žurnalai; žurnalai moterims; skirti vyrams, leidiniai apie būstą, sveikatą, verslą ar laisvalaikio pomėgius (automobilius, žvejybą, medžioklę, keliones ir t. t.). Reklama žurnale leidžia maksimaliai įtraukti skaitytoją. Net 90 proc. visų suaugusiųjų skaito bent po vieną žurnalą per mėnesį. Įdomu tai, kad moterys žurnalus vertina palankiau negu vyrai. Žurnalai turi didesnę išliekamąją vertę ir kelia tam tikrą emociją. Tai daug patrauklesnis reklamavimosi būdas, juo galima išgauti platesnę spalvų gamą ir dizaino elementų parinkimą negu laikraščiuose. Reklamos žurnaluose efektyvumui svarbu:

1. reklamos idėja
2. vietos žurnale parinkimas
3. reklaminių puslapių kompozicija

Dirbame su visais žurnalais:
„TV antena”, „Stilius”, „Savaitė. Namie ir sode”, „Meisteris ir Margarita”, „Rasos”, „Prie kavos”, „Moters savaitė”, „Panelė”, „Moteris”, „Cosmopolitan”, „Tavo vaikas”, „Geo”, „Justė”, „Penki”, „Naminukas”, „Žmonės”, „Laima”, „Ji”, „Edita”, „Žmonės. Legendos”, „Laima stilius”, „Veidas”, „Moters savaitgalis”, „Moters savaitgalio virtuvė”, „Mamos žurnalas”, „Auto Bild”, „Šeimininkė”, „Gyvenimiškos istorijos”, „Iliustruotoji istorija”, „Iliustruotasis mokslas”, „Verslo klasė”, „A-ZET”, „PLAYBOY”, „Mažylis”, „Interjeras.lt pataria”, „Statyk”, „Mano namai”, „Namas ir aš”, „Psichologija Tau”, „Sveikas žmogus”, „36,6°C”, „Medicina ir dar kai visiems”, „Sveika šeima”, „Geras žurnalas”, „Sodo spalvos”, „OHO”, „OHO Litas”, „Aš ir psichologija”, „National Geographic” (liet. k.), „Rankdarbių kraitelė”, „Būrėja”, „Keturi ratai”, „Computer Bild”, „Computer Active”, „Žvejys ir žuvis”, „Meškeriotojas”, „Raktas”, „IQ”, „Mano patarimai”, „Virtuvė Nuo… Iki…”, „Top Gear”, „Natūralioji medicina”, „Tik vyrams”, „Statyba ir architektūra”, „Mūsų krepšinis”, „Kultūros barai”, „Mano ūkis”, „ŽvejOK”, „370”, „Investuok”, „Kelionės ir pramogos”, „Sodo kraitė”, „Magija ir burtai”, „Sodo idėjos”, „Aš mama”, „Medžiotojas ir Medžioklė”, „Super namai”, „Geras skonis”, „Intelligent Life”, „Stuff”, „Vadovas”, „Aukštaitiškas formatas” ir kt.

Reklama televizijoje . Ne paslaptis, kad televizinė reklama yra viena brangiausių, galingiausių ir veiksmingiausių. Televizijos auditorija labai įvairi. Vaizdo, garso, judesio, spalvų ir kompiuterinių technologijų naudojimas – visa tai atveria neribotas galimybes. Kad reklama duotų norimą rezultatą, svarbu transliuoti ne tik kokybišką vaizdo klipą, bet ir tikslingai parinkti jam vietą bei laiką. Efektyviausia ir geriausia yra trumpa 15–30 sekundžių reklama, o reklaminis laikas – prieš filmus ir po jų bei įsiterpiant į juos, prieš žinias ir po jų.
Televizinė reklama unikali tuo, kad gali į vieną visumą sujungti žodžius, muziką ir vaizdą. Joje galima nesunkiai pavaizduoti, kaip žmogus jausis nusipirkęs reklamuojamą prekę ar paslaugą. Tokia reklama žiūrovo labiau priimama, nes televizorių dažniausiai jis žiūri ilsėdamasis. Tuo pačiu įmonėms televizinė reklama suteikia galimybę sukurti solidesnį ir reikšmingesį įvaizdį.
Kita medalio pusė – reklama televizijoje paprastai pareikalauja ženkliai didesnių investicijų (brangi klipų gamyba, sunkiai taisomos klaidos), o žiūrovui būtina sukoncentruoti savo dėmesį į tai, kas rodoma, kad klipas nepasiklystų reklamos bloke.
Pats reklamos klipas per televiziją žiūrovo dėmesį turi patraukti jau per pirmąsias sekundes. Tam dažnai pasitarnauja žinomo žmogaus pasirodymas ar gerai visiems pažįstama melodija. Kad žiūrovas iš karto neperjungtų kanalo, svarbu rodyti jam reikšmingus dalykus, kurie yra glaudžiai susiję su jo asmeniniais interesais, polinkiais, daro jam įtaką ir įspūdį. Taigi čia labai svarbus unikalumo, naujumo, savitumo aspektas.
Dirbame su:
nacionalinėmis televizijomis: LRT televizija, LRT kultūra, TV3, TV6, TV8, Baltijos televizija, LNK, TV1, Liuks! Info TV, Balticum televizija, Balticum Auksinis, „Lietuvos ryto“ televizija, Sport 1.
regioniniais kanalais: Kobra TV, Mažeikių regioninė televizija „Roventa“, Žemaitijos televizija, LN televizija, Šiaulių regiono televizija „Splius“, Šiaulių TV, ATV, PanTV, KTV plius, Kupiškėnų studija, Dzūkijos TV, DRT, KKTV, TV7, AVVA, Jonavos TV, Marijampolės TV, Pūkas-TV, INIT TV, Vinita, RKTV, Sugardas.

Radijo reklama. Radijas – tai fonas, nereikalaujantis nuolatinio dėmesio. Jo galima klausytis neišėjus iš namų, dirbant ar vairuojant automobilį. Tai pati asmeniškiausia žiniasklaidos priemonė, gebanti būti arčiausiai žmogaus, nesvarbu, kur jis tuo metu yra: namie, sode, automobilyje, darbe, parduotuvėje ir pan.
Gerai pateiktas garso klipas, pvz., malonus diktoriaus balsas, įsimintinas tekstas ar geras muzikinis fonas, daro radijo reklamą gana efektyvią. Pagrindiniai radijo reklamos privalumai – klausytojo vaizduotė, reklamos pasikartojimo dažnumas ir maža trukmė. Radijo reklamos parengimo laikotarpis yra pats trumpiausias iš visų reklamos priemonių. Šiandien radijas išlieka toks pat populiarus kaip ir televizija.
Kuriant radijo reklamą, svarbu:
1. tinkamai suplanuoti radijo reklamą
2. tiksliai parinkti radijo stotį pagal tikslinę auditoriją
3. kruopščiai parinkti reklamos transliavimo laiką ir dažnį
4. sukurti patrauklų klipo scenarijų
Dirbame su:
nacionalinėmis radijo stotimis: Jazz FM, Pūkas 2, Relax FM, LRT Opus, Baltijos bangų radijas, Classic Rock FM, Extra FM, Kelyje, LRT Klasika, LRT Radijas, European Hit Radio, Laisvoji banga, Lietus, M-1, M-1 plius, Power Hit Radio, Pūkas, Radiocentras. Ruskoje radio Baltija, ZIP FM, Marijos radijas, Žinių radijas.
regioninėmis radijo stotimis: A2, FM99, Geras FM, HOT FM, IR, Kapsai, Laluna, Mažeikių aidas, Neringa FM, Nykščiai, Pulsas, Radijogama, Raduga, RS2, Saulės radijas, Spindulys, Studio 7, Tau, Tauragės radijas, Vilniaus radijas, Znad Wilii, XFM, XXL FM.

Reklama internete. Kasdien augant interneto vartotojų skaičiui, reklama internete tampa vis aktualesnė ir priimtinesnė daugeliui verslo atstovų. Sukurti tokią reklamą galima nepatiriant didelių išlaidų, o efektas ir susidomėjimas ja yra neabejotinai didelis. Internetas, skirtingai nuo kitų žiniasklaidos kanalų, gali pasiūlyti žymiai daugiau ir įvairesnių reklamos sprendimų
Jau senokai nėra naujiena banerinė reklama įvairiuose naujienų ir kituose interneto portaluose. Žinoma, reklamos užsakovui ir čia svarbu pasiekti būtent jo produktą atitinkančią interneto vartotojų auditoriją, todėl portalai turi būti pasirenkami, atsižvelgiant į reklamos kampanijos tikslus.
Siekiant gauti didžiausią efektą, populiaru rinktis žinomiausius naujienų portalus, kurių lankytojų spektras labai platus ir įvairiapusis. Kitas svarbus momentas – įvertinti statistinius duomenis apie portalų pasiekiamumo rodiklius.
Populiarėjant žmonių bendravimui virtualioje erdvėje, vis daugiau reklamos užsakovų atsigręžia i socialinius tinklus, kurie padeda būti labai arti potencialaus prekės ar paslaugos pirkėjo, bendrauti su juo, dalintis informacija, palaikyti gana asmenišką ryšį. Šiandien vienas lyderių yra Facebook socialinis tinklas, kuriame patrauklu skelbti akcijas ar ypatingus pasiūlymus, burti savo gerbėjų ratą ir nuolat jiems apie save priminti.
Dar viena iš labiausiai pamėgtų reklamos sistemų internete – Google AdWords kampanijos kūrimas. Tai banerinės/tekstinės reklamos forma, gebanti į reklamos užsakovo interneto svetainę atvesti didžiausius lankytojų srautus. Patrauklu tai, kad užsakovui reikia mokėti už konkrečius lankytojus, o ne už reklamos parodymus. Kiti Google Adwords kampanijos privalumai:
– užsakovas pats nusistato kampanijos biudžetą (specialistas, įvertinęs tam tikrus rodiklius, visada patars, koks biudžetas yra optimalus)
– parenkami tikslingi raktažodžiai (kuo jie konkurencingesni, tuo didesni reklamos įkaniai)
– sukuriamas reklaminis tekstas
– vykdomą kampaniją prižiūri specialistai, kurie analizuoja lankytojų srautus ir pagal gautus rezultatus ją koreguoja
Dirbame su visais portalais: delfi.lt, lrytas.lt, 15min.lt, lrt.lt, aruodas.lt, alio.lt, skelbiu.lt, klase.lt, balsas.lt, ekonomika.lt, valstietis.lt, spekuliantai.lt, valiutos.lt, indeliai.lt, katalog.lt, one.lt, demotyvacijos.lt, banga.lt, pazintys.lt, klase.lt, tarpmergaiciu.lt, ieva.lt, mama.lt, pasmama.lt, sveikata.lt, gaspadine.lt, mamosreceptai.lt, receptai.lt, spice.lt, ragauk.lt, visigerimai.lt, krepsinis.net, tritaskis.lt, ivartis.net, sportas.lt, automanas.lt, skelbimai.lt, skelbikas.lt, lol.lt, studijos.lt, mokslon.lt, orelis.lt, skusk.lt, horo.lt, dirbu.lt, tostai.lt, namai.lt, geradieta.lt, keiciusofa.lt, eshops.lt, nuolaidos.lt, one.lt, demotyvacijos.lt, banga.lt, krepsinis.net, tritaskis.lt, ivartis.net, sportas.lt, automanas.lt, lol.lt, studijos.lt, mokslon.lt, dirbu.lt, keiciusofa.lt ir t. t.